Facultatieve Cultuur (facultatief)
Facultatieve Cultuur (facultatief)
A. Inleiding
Cultuur is de formules die we zullen krijgen, maar in dit artikel zullen we kijken naar de cultuur die is geformuleerd door de Amerikaanse antropologen zoals is ontwikkeld door Spradley (1972). Wie zie cultuur niet als een systeem bestaande uit een idee of ideeën, sociaal gedrag en culturele objecten. Deze paper kijken naar de cultuur van de menselijke kennis als een sociaal wezen, dat het een instrument van kennis modellen die selectief worden gebruikt door de supporters of de daders te interpreteren en begrijpen van het milieu in het gezicht hem, en gebruikt als referentie of gids voor de actie (in de vorm van gedrag en lichaam - culturele objecten) in overeenstemming met het milieu in het gezicht. Daarom deze culturele begrip is een uitgebreide gids voor het menselijk leven. Ander Met woorden, zijn de culturen in handen van de gemeenschap, terwijl personen die werden burgers van deze gemeenschappen hebben culturele kennis.
Inzicht B. Facultatieve
Permissieve letterlijk open is of los of permissieve als onze maatschappij is nu meer "open" (accepteren, toestaan, toelaten), om de dingen die vroeger taboe.
Moderne beschaving is de vrucht van de snelle groei maakt het allemaal mogelijk wetenschap, technologie maakt het gemakkelijk en de wereld leek te klein. Dit feit maakt bijna alle aspecten van het leven wordt een open, tolerante toegestaan en mogelijk (facultatief). Dit is misschien wel de belangrijkste problemen van de mensheid op dit moment.
Achter de vooruitgang van wetenschap en technologie, de moderne wereld redden eigenlijk een potentieel dat kan vernietigen de menselijke waardigheid. De mensheid is erin geslaagd om het organiseren van de economie, de politieke structuren opgezet, en bouwen een geavanceerde beschaving voor zichzelf. Maar op hetzelfde moment zien we ook het menselijk ras heeft een gevangene van de resultaten van zijn schepping geworden. Aangezien de mens in staat zijn om rationele mogelijkheden te ontwikkelen, blijkbaar op dat moment heeft hij zich bevrijd uit de slavernij van irrationeel denken en mystieke ketenen van de natuurlijke wet denken is gebonden aan de menselijke vrijheid. Echter, in deze moderne wereld mensen niet kunnen ontsnappen aan de slavernij van anderen, namelijk de aanbidding aan zichzelf, dat ze de centrale determinant en alles, en benchmarks kunnen al dan niet een maatregel van het rationalisme die vrij is van obligatie waarden transedental. Dit is bewezen door de geschiedenis van de westerse cultuur die zich van het ene uiterste naar het andere uiterste, namelijk de natuurlijke reflecties van het middeleeuwse Westen heeft zijn wortels in de Griekse mythologie die leek te volk van God handboeien aan het revolutionaire karakter van het humanisme, die dat leven neemt is niet gecentreerd op God of god, maar in de mens.
Uit de bovenstaande beschrijving kan worden geconcludeerd dat in de westerse wereld en de moderne wereld in het algemeen heeft een verschuiving in de opvatting van de mens geweest. Cultuur is gevormd en beïnvloed door het mechanisme van de machine, die op hun beurt vormen een tolerante cultuur, open, en wat was taboe beschouwd, wordt nu beschouwd als iets normaals.
C. Sample Facultatieve Cultuur
Een van die tolerante cultuur die gebruikt worden in onze samenleving, die gezamenlijk lopen tussen mannen en vrouwen is verboden. Zwangere vrouwen buiten het huwelijk was een schande en schaamte de familie dorp, dus er is de term "wash dorp 'door het slachten van dieren en andere sociale Sancties. Maar nu het publiek lijkt te zijn beschouwd als een klein ongeval. Evenzo, als westerse culturen die advies geven aan hun kinderen die gaan studeren. Bijvoorbeeld met de boodschap "Vergeet niet te nemen pil", wat betekent dat seksuele betrekkingen zijn verricht om te slaan (veilig). In het westen, de vakken van condooms beschikbaar in de openbare badkamers, die elke persoon vrij is om te nemen. Op College Campussen zijn ook vaak verdeeld condooms, dus seks hubungang studenten veilig te zijn tegen het risico van zwangerschap en geslachtsziekten en de gevaren van HIV / AIDS. Dit is een foto van de permissieve cultuur die heeft een cilinderinhoud van de westerse industriële samenlevingen, die nu het stappen in ons land, hoewel langzaam, maar er zijn symptomen hoofd in die richting. Menselijk gedrag heeft de neiging om de natuurlijke Openheid volgen en de morele waarden van ethiek en moraal van religie te verlaten.
D. islamitische
Het formaat van de islamitische cultuur middel om de islamitische waarden Realiseren in het dagelijks Gedrag. Dat maakt de inherente waarde in de islam als deel van een leven, familie, gemeenschap of natie. En de realisatie van de islamitische waarden in dit gedrag, het ideale geval moet worden gedaan op verschillende manieren. Eerst door middel van onderwijs: onderwijs is de meest krachtige instrumenten voor de internalisering van waarden, met inbegrip van de islamitische waarden. Zowel door het proces van interactie binnen het gezin: deze interacties kunnen ook de meest betrouwbare instrument voor de socialisatie van waarden met inbegrip van de waarden van de islam. De derde door het proces van institutionalisering van waarden, waaronder de islamitische waarden die voorkomen in de gemeenschap: de gemeenschap als een instrument krachtig genoeg institutionalisering van de waarden, of de institutionalisering van de waarden, waaronder de islamitische waarden. Vierde op de inspanning om het formaat van deze islamitische cultuur inspanning geven wel de complete infrastructuur die nodig waarden. Inspanningen om vier is gedaan en de vooruitgang binnen de werkingssfeer van de natie en staat. Wanneer en of de vier instrumenten goed werkten, synergetische en in normale omstandigheden, de inspanningen om vormen de islamitische cultuur die islamitische waarden belichaamd in het dagelijkse gedrag van moslims kan worden gedaan.
E. Conclusie
In het kader van deze tolerante samenleving kan alle mogelijkheden zich voordoen. Afnemende respect voor menselijke waarden, de erosie van de geest pruralisme steeds dun tussen goed en kwaad, en het verlies van de identiteit en de identiteit van iemand is een mogelijkheid die kan optreden op elk moment. In dit geval zijn er twee fundamentele componenten die moeten worden in de eerste plaats terug, zodat we ons kunnen versterken in het midden van de voorwaarden permissieve samenleving die steeds meer duidelijk is. Twee van deze onderdelen is de godsdienst en onderwijs.
In het licht van de auteur, de uitbraak van diverse sociale problemen, omdat de gevolgen van de voorwaarden tolerante samenleving deze dagen, veroorzaakt door het opdrogen van de religieuze waarden binnen elk individu. In feite moeten alle religies leren een set van morele waarden aan hun aanhangers voor de creatie van menselijke wezens nobele karakter en edele persoonlijkheid. Zeker, niemand in deze wereld een godsdienst die vereist zijn volgelingen om kwaad te doen, zoals: doden, stelen, overspel, en andere humanitaire misdaden. Aldus de aard van de religie als een menselijk instinct, zo begrepen en geactualiseerd in het echte leven is de belangrijkste basis voor iemand om zich te versterken van een slechte Temperament en verachtelijke gedrag.
Bovendien, na de religie werd het begin van de stichting om zich te versterken van de gewetenloze en immorele acties, de volgende component is het onderwijs. Onderwijs, zoals verwoord deskundigen, is de ware middel van de vorming van een perfect mens die bevordering van het respect voor menselijke waarden en waarheid en gerechtigheid.
Een goede opleiding is niet alleen een overdracht van kennis (kennisoverdracht). Studenten vullen de reeks van de wetenschap alleen, zonder op basis van een aantal educatieve waarden zijn aanzienlijk, zoals het planten van de persoonlijkheid aspecten van het onderwijs en de vorming van een echte houding, maar als een middel om onderwijs-en leeractiviteiten, moet ook als de aanplant container waarden van het humanisme (mens), pruralisme (saamhorigheid), inclusivism (niet egoïstisch). Volgens de auteurs, dit is wat onderwijs is een doeltreffend instrument voor de opvoeding van kinderen voor het sociale leven in het midden van deze heterogene samenleving met vol van tolerantie en vrede.
Twee van deze fundamentele componenten, namelijk religie en onderwijs, als het kan worden uitgevoerd in tandem en elkaar aanvullen, wordt permissieve cultuur die zo zwaar gaat ons leven vandaag, kunnen we anticiperen heel goed. Hoewel permisifisme wind was zo sterk, want we hebben een sterke rug, dan de waarden van het humanisme, pruralisme, inclusivism we nog steeds vastklampen aan.
A. Inleiding
Cultuur is de formules die we zullen krijgen, maar in dit artikel zullen we kijken naar de cultuur die is geformuleerd door de Amerikaanse antropologen zoals is ontwikkeld door Spradley (1972). Wie zie cultuur niet als een systeem bestaande uit een idee of ideeën, sociaal gedrag en culturele objecten. Deze paper kijken naar de cultuur van de menselijke kennis als een sociaal wezen, dat het een instrument van kennis modellen die selectief worden gebruikt door de supporters of de daders te interpreteren en begrijpen van het milieu in het gezicht hem, en gebruikt als referentie of gids voor de actie (in de vorm van gedrag en lichaam - culturele objecten) in overeenstemming met het milieu in het gezicht. Daarom deze culturele begrip is een uitgebreide gids voor het menselijk leven. Ander Met woorden, zijn de culturen in handen van de gemeenschap, terwijl personen die werden burgers van deze gemeenschappen hebben culturele kennis.
Inzicht B. Facultatieve
Permissieve letterlijk open is of los of permissieve als onze maatschappij is nu meer "open" (accepteren, toestaan, toelaten), om de dingen die vroeger taboe.
Moderne beschaving is de vrucht van de snelle groei maakt het allemaal mogelijk wetenschap, technologie maakt het gemakkelijk en de wereld leek te klein. Dit feit maakt bijna alle aspecten van het leven wordt een open, tolerante toegestaan en mogelijk (facultatief). Dit is misschien wel de belangrijkste problemen van de mensheid op dit moment.
Achter de vooruitgang van wetenschap en technologie, de moderne wereld redden eigenlijk een potentieel dat kan vernietigen de menselijke waardigheid. De mensheid is erin geslaagd om het organiseren van de economie, de politieke structuren opgezet, en bouwen een geavanceerde beschaving voor zichzelf. Maar op hetzelfde moment zien we ook het menselijk ras heeft een gevangene van de resultaten van zijn schepping geworden. Aangezien de mens in staat zijn om rationele mogelijkheden te ontwikkelen, blijkbaar op dat moment heeft hij zich bevrijd uit de slavernij van irrationeel denken en mystieke ketenen van de natuurlijke wet denken is gebonden aan de menselijke vrijheid. Echter, in deze moderne wereld mensen niet kunnen ontsnappen aan de slavernij van anderen, namelijk de aanbidding aan zichzelf, dat ze de centrale determinant en alles, en benchmarks kunnen al dan niet een maatregel van het rationalisme die vrij is van obligatie waarden transedental. Dit is bewezen door de geschiedenis van de westerse cultuur die zich van het ene uiterste naar het andere uiterste, namelijk de natuurlijke reflecties van het middeleeuwse Westen heeft zijn wortels in de Griekse mythologie die leek te volk van God handboeien aan het revolutionaire karakter van het humanisme, die dat leven neemt is niet gecentreerd op God of god, maar in de mens.
Uit de bovenstaande beschrijving kan worden geconcludeerd dat in de westerse wereld en de moderne wereld in het algemeen heeft een verschuiving in de opvatting van de mens geweest. Cultuur is gevormd en beïnvloed door het mechanisme van de machine, die op hun beurt vormen een tolerante cultuur, open, en wat was taboe beschouwd, wordt nu beschouwd als iets normaals.
C. Sample Facultatieve Cultuur
Een van die tolerante cultuur die gebruikt worden in onze samenleving, die gezamenlijk lopen tussen mannen en vrouwen is verboden. Zwangere vrouwen buiten het huwelijk was een schande en schaamte de familie dorp, dus er is de term "wash dorp 'door het slachten van dieren en andere sociale Sancties. Maar nu het publiek lijkt te zijn beschouwd als een klein ongeval. Evenzo, als westerse culturen die advies geven aan hun kinderen die gaan studeren. Bijvoorbeeld met de boodschap "Vergeet niet te nemen pil", wat betekent dat seksuele betrekkingen zijn verricht om te slaan (veilig). In het westen, de vakken van condooms beschikbaar in de openbare badkamers, die elke persoon vrij is om te nemen. Op College Campussen zijn ook vaak verdeeld condooms, dus seks hubungang studenten veilig te zijn tegen het risico van zwangerschap en geslachtsziekten en de gevaren van HIV / AIDS. Dit is een foto van de permissieve cultuur die heeft een cilinderinhoud van de westerse industriële samenlevingen, die nu het stappen in ons land, hoewel langzaam, maar er zijn symptomen hoofd in die richting. Menselijk gedrag heeft de neiging om de natuurlijke Openheid volgen en de morele waarden van ethiek en moraal van religie te verlaten.
D. islamitische
Het formaat van de islamitische cultuur middel om de islamitische waarden Realiseren in het dagelijks Gedrag. Dat maakt de inherente waarde in de islam als deel van een leven, familie, gemeenschap of natie. En de realisatie van de islamitische waarden in dit gedrag, het ideale geval moet worden gedaan op verschillende manieren. Eerst door middel van onderwijs: onderwijs is de meest krachtige instrumenten voor de internalisering van waarden, met inbegrip van de islamitische waarden. Zowel door het proces van interactie binnen het gezin: deze interacties kunnen ook de meest betrouwbare instrument voor de socialisatie van waarden met inbegrip van de waarden van de islam. De derde door het proces van institutionalisering van waarden, waaronder de islamitische waarden die voorkomen in de gemeenschap: de gemeenschap als een instrument krachtig genoeg institutionalisering van de waarden, of de institutionalisering van de waarden, waaronder de islamitische waarden. Vierde op de inspanning om het formaat van deze islamitische cultuur inspanning geven wel de complete infrastructuur die nodig waarden. Inspanningen om vier is gedaan en de vooruitgang binnen de werkingssfeer van de natie en staat. Wanneer en of de vier instrumenten goed werkten, synergetische en in normale omstandigheden, de inspanningen om vormen de islamitische cultuur die islamitische waarden belichaamd in het dagelijkse gedrag van moslims kan worden gedaan.
E. Conclusie
In het kader van deze tolerante samenleving kan alle mogelijkheden zich voordoen. Afnemende respect voor menselijke waarden, de erosie van de geest pruralisme steeds dun tussen goed en kwaad, en het verlies van de identiteit en de identiteit van iemand is een mogelijkheid die kan optreden op elk moment. In dit geval zijn er twee fundamentele componenten die moeten worden in de eerste plaats terug, zodat we ons kunnen versterken in het midden van de voorwaarden permissieve samenleving die steeds meer duidelijk is. Twee van deze onderdelen is de godsdienst en onderwijs.
In het licht van de auteur, de uitbraak van diverse sociale problemen, omdat de gevolgen van de voorwaarden tolerante samenleving deze dagen, veroorzaakt door het opdrogen van de religieuze waarden binnen elk individu. In feite moeten alle religies leren een set van morele waarden aan hun aanhangers voor de creatie van menselijke wezens nobele karakter en edele persoonlijkheid. Zeker, niemand in deze wereld een godsdienst die vereist zijn volgelingen om kwaad te doen, zoals: doden, stelen, overspel, en andere humanitaire misdaden. Aldus de aard van de religie als een menselijk instinct, zo begrepen en geactualiseerd in het echte leven is de belangrijkste basis voor iemand om zich te versterken van een slechte Temperament en verachtelijke gedrag.
Bovendien, na de religie werd het begin van de stichting om zich te versterken van de gewetenloze en immorele acties, de volgende component is het onderwijs. Onderwijs, zoals verwoord deskundigen, is de ware middel van de vorming van een perfect mens die bevordering van het respect voor menselijke waarden en waarheid en gerechtigheid.
Een goede opleiding is niet alleen een overdracht van kennis (kennisoverdracht). Studenten vullen de reeks van de wetenschap alleen, zonder op basis van een aantal educatieve waarden zijn aanzienlijk, zoals het planten van de persoonlijkheid aspecten van het onderwijs en de vorming van een echte houding, maar als een middel om onderwijs-en leeractiviteiten, moet ook als de aanplant container waarden van het humanisme (mens), pruralisme (saamhorigheid), inclusivism (niet egoïstisch). Volgens de auteurs, dit is wat onderwijs is een doeltreffend instrument voor de opvoeding van kinderen voor het sociale leven in het midden van deze heterogene samenleving met vol van tolerantie en vrede.
Twee van deze fundamentele componenten, namelijk religie en onderwijs, als het kan worden uitgevoerd in tandem en elkaar aanvullen, wordt permissieve cultuur die zo zwaar gaat ons leven vandaag, kunnen we anticiperen heel goed. Hoewel permisifisme wind was zo sterk, want we hebben een sterke rug, dan de waarden van het humanisme, pruralisme, inclusivism we nog steeds vastklampen aan.
0 comments:
Post a Comment